Mnogo je izazova s kojima se djeca i mladi susreću u digitalnom okruženju, a roditeljima nije uvijek lako pružiti djeci odgovarajuće vodstvo i podršku.
Uz svaku radionicu navedena je dob za koju je primjerena, a teme radionica uključuju prekomjerno korištenje interneta i društvenih mreža, dijeljenje osobnih podataka, opasnosti multiplayer igara, vrijeđanje i izostavljanje iz grupa u aplikacijama za dopisivanje, rizike dijeljenja seksualnih sadržaja, dopisivanje s nepoznatim osobama i susrete s osobama koje su djeca upoznala na internetu.
Opis svake radionice sadrži ključne informacije o određenoj temi, temeljene na znanstvenim istraživanjima i iskustvima stručnjaka, a slijede konkretni zadaci, prijedlozi sadržaja koje možete pogledati ili pročitati zajedno s djecom te pitanja o kojima možete razgovarati.
Preuzmite priručnik ‘Razgovarajmo o životu s druge strane ekrana’
Dragi roditelji i učenici,
prije svega, zahvaljujemo svim roditeljima i učenicima koji su se odazvali ispunjavanju anketa jer nam je vaše mišljenje iznimno vrijedno kako bismo što kvalitetnije izvodili nastavu na daljinu. Nakon analize rezultata anketa i sjednice Učiteljskog vijeća i Razrednih vijeća, prenosimo vam nekoliko zaključaka i uputa.
Zaključci i preporuke:
- Pojedini učenici se u ovom načinu rada snalaze bolje nego u redovitoj nastavi.
- Učenici se nerijetko za vrijeme nastave na daljinu zabavljaju drugim sadržajima i međusobnom online komunikacijom, zbog čega ne stižu odraditi školske zadatke. Kako bi roditelji dobili realnu sliku o opterećenosti učenika za vrijeme nastave na daljinu poželjno je povremeno provjeravati njihove online aktivnosti.
- Nužna je redovita komunikacija učenika i roditelja s nastavnicima.
- Učitelji će kao i do sada pratiti aktivnosti i uvažavati kada se ne stigne nešto napraviti na vrijeme, npr. ukoliko je više djece doma na jednom računalu/tabletu/pametnom mobitelu ili ukoliko imate tehničkih poteškoća, no o istome je važno da se predmetni učitelj i razrednik obavijesti.
- Učenici koji zbog otežanog pristupa računalu ili zbog korištenja pametnog telefona ne mogu pratiti nastavu upućuju se da o tome obavijeste razrednika ili učitelja .
- Ukoliko se učenici ne javljaju, nastavnici će obavijestiti razrednika i stručnu službu.
- Preporučamo da učenici nakon 18:00 sati ne pristupaju svojim računalima/tabletima već da odmaraju oči od ekrana, druže s obitelji,vježbaju i uživaju u slobodnom vremenu.
- Dio učitelja za učenike od 5. do 8. razreda postavlja materijale navečer u periodu od 19 do 24 sata za idući dan zbog opterećenosti sustava i zbog velikog broja razreda koje imaju te zbog pripreme materijala za nastavu na daljinu. Stoga vas ovim putem molimo da ne otvarate, odnosno ne čitate materijale prije sutrašnjeg dana, odnosno prije 8 sati ujutro ukoliko vam je taj predmet sutradan po rasporedu.
- Nastavnici će razlučiti bitne sadržaje od onih koji su manje bitni te pripaziti na količinu domaće zadaće.
- U prvom planu je dobrobit samih učenika, pritom je ocjenjivanje u drugom planu.
- Poštivati će se rokovi za domaće zadaće - rok bi morao biti sljedeći sat tog predmeta, ne ranije.
- Usmene i pisane provjere će se, kao i dosada, najavljivati učenicima kao i načini njihove provedbe.
- Elemente i kriterije ocjenjivanja u nastavi na daljinu kao i sve druge bitne informacije o nastavi na daljinu možete pronaći na našoj web stranici Škole koju redovito ažuriramo i preporučamo da je pratite.
Na temelju rezultata anketa, ono što se najviše pozitivno istaknulo je:
- Roditelji (79%) i učenici (87%) se uglavnom ili potpuno uspješno snalaze u tehnologiji namijenjenoj nastavi na daljinu
- Učenici uglavnom uspijevaju odraditi školske zadatke za vrijeme nastave :
- 40 % učenika provodi u školskim obavezama do 3h dnevno
- 40 % učenika provodi u školskim obavezama od 4-6h dnevno
- 20 % učenika provodi u školskim obavezama više od 7h dnevno
- Suvremeni oblik rada i praktičnost
- 24 % učenika navodi kako im se kod nastave na daljinu posebno svidjelo što uče iz različitih izvora, pokusi i kvizovi, video-razgovori,
“Sviđaju mi se zadaci koje ispunjavamo jer su kao igra.”
“Sviđa mi se što učimo iz raznih izvora.”
- 58% učenika ističe kako im se kod nastave na daljinu posebno svidjelo što ne moraju nositi torbe, rano ustajati, sami organiziraju svoj radni dan, odmah mogu predati domaći rad i slično.
“Sviđaju mi se rokovi”
“Sviđa mi se što sam upravljam svojim vremenom”
“Što kad se probudim, odmah mogu biti prisutna i aktivna na nastavi.”
“Što možemo učiti i kad smo bolesni :) “
Rezultati koji ukazuju na negativne aspekte ovakvog načina rada:
1.Tehničke teškoće - 27 % učenika ima probleme tehničke prirode ( problemi s internetom, učitavanjem sadržaja, blokiranjem stranica i dijeljenjem uređaja)
“Loša internetska veza.”
“Moram čekati da dođe moj red- brat i sestra isto trebaju računalo.”
2. Teškoće vezane uz gradivo (obim, razumijevanje)- 34 %
“Preobilno gradivo, nemogućnost da se djeci isto objasni.”
“Gradivo matematike je teže objasniti i pomoći.
“Neke predmete je teško razumjeti kada nisu uživo sa nastavnikom”
“Ne razumijem zadatak, ne mogu skužiti gradivo,dobivamo previše dz.”
3. Problemi u komunikaciji i problemi socijalne prirode -8 %
“Nastavnici ne odgovaraju na pitanja”
“Nekad nam nastavnici daju zadaću na dan kad nam nije predmet.”
I na kraju, dragi roditelji , molimo vas da i dalje budete podrška svojoj djeci jer bez vašeg truda i angažmana nastavu na daljinu bilo bi puno teže izvoditi. Nadamo se da je učenje i škola samo nastavak svakodnevnih uobičajenih aktivnosti te da u ovim izazovnim trenucima uspijete uživati u zajedničkim trenucima.
Sa što manje poteškoća do kraja nastavne godine,
želi vam vaša stručno-razvojna služba
Miljenka Bujas, pedagog
Lucija Živković, psiholog
zbog zdravstvene krize u kojoj se nalazimo, nastava se već tri tjedna odvija na daljinu. S ciljem dobivanja povratne informacije o funkcioniranju nastave on-line i Vaših svakodnevnih iskustava osmislili smo kratku anketu. Anketa je anonima, te Vas molimo da što iskrenije odgovorite na postavljena pitanja.
Hvala na sudjelovanju,
Dragi roditelji,
Poštovani roditelji!
Program Zaštita sigurnosti djece na internetu i u svijetu mrežnih tehnologija pokrenut je u suradnji Ministarstva znanosti i obrazovanja i Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) te u partnerstvu s Hrvatskom poštom i provodi se već nekoliko godina.
Program pruža dodatnu pomoć sustavnom obrazovanju osnovnoškolske djece, uz davanje potrebnih informacija njihovim roditeljima o odgovornom ponašanju prilikom uporabe mrežnih tehnologija, u trenutku kada se djeca njima počinju samostalno koristiti bez stalnog nadzora odraslih.
Više informacija o programu, dostupnim materijalima i aktivnostima potražite na http://bit.ly/HAKOM1
U cilju edukacije roditelja i djece, HAKOM je pripremio i video o zaštiti djece na Internetu koji je dostupan na poveznici http://bit.ly/HAKOM5
Brošura "Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih telefona" dostupna je na poveznici http://bit.ly/HAKOM4
ZAHTJEV ZA ISPIS IZ IZBORNOG PREDMETA
PRAVILNIK O POSTUPKU ZAPOŠLJAVANJA
PRAVILNIK O NAČINIMA, POSTUPCIMA I ELEMENTIMA VREDNOVANJA UČENIKA
PRAVILNIK O VREDNOVANJU UČENIKA
PRAVILNIK O KRITERIJIMA IZRICANJA PEDAGOŠKIH MJERA
PRAVILA UPRAVLJANJA DOKU. GRADIVOM
PRAVILNIK O PRIJAVI NEPRAVILNOSTI
PRAVILNIK O RADU ŠKOLSKE KNJIŽNICE
POMOĆ PRI UČENJU |
Korisne web stranice |
Ukupno: 167269
Danas: 30