7.r.zadaca zupanijsko bio 2015.pdf
7.r.rjesenja zupanijsko bio 2015.pdf
7.r. zad zup bio 2016..pdf
7.r. zad zup bio 2017.pdf
7.r. rj zup bio 2017.pdf
7.r. rj zup bio 2018.pdf
7.r. zad zup bio 2018.pdf
7.r. zadaca zupanijsko bio 2019 eks.pdf
7.r. zadaca zupanijsko bio 2019.pdf
7.r. rjesenja zupanijsko bio eks 2019.pdf
7.r. rjesenja zupanijsko bio 2019.pdf
8.r.zadaca zupanijsko bio 2015.pdf
8.r.rjesenja zupanijsko bio 2015.pdf
8.r. rj zup bio 2016..pdf
8.r. zad zup bio 2016..pdf
8.r. zad zup bio 2017.pdf
8.r. rj zup bio 2017.pdf
8.r. rj zup bio 2018.pdf
8.r. zad zup bio 2018.pdf
8.r. rjesenja zupanijsko bio 2019.pdf
8.r. zadaca zupanijsko bio 2019.pdf
7. r zadaca zupanijsko.pdf
8.r zadaca zupanijsko.pdf
8.r rjesenja zupanijsko bio 2022.pdf
7. r rjesenja zupanijsko.pdf
8 r test skolsko bio 2013.pdf
8 - biologija skolsko zadaci 2014.pdf
8.r. test skolsko 2015.pdf
8.r. zad skolsko bio 2016.pdf
8.r. zad skolsko bio 2017.pdf
8.r. zadaca skolsko bio 2018.pdf
8.r. rj skolsko bio 2019.pdf
7 r test skolsko bio 2013 (3).pdf
7 - biologija skolsko zadaci 2014.pdf
7.r. test skolsko bio 2015.pdf
7.r. zad skolsko bio 2016.pdf
7.r. zad skolsko bio 2017.pdf
7.r. zadaca skolsko bio 2018.pdf
7.r. zadaca skolsko bio eks 2019.pdf
7.r. zadaca skolsko bio 2019.pdf
7.r. rj skolsko bio eks 2019.pdf
7.r. rj skolsko bio 2019.pdf
sk-BIO-rjesenja-8-eksperimentalni-2020.pdf
sk-BIO-test-8-eksperimentalni-2020.pdf
sk-BIO-rjesenja-7-2020.pdf
sk-BIO-test-7-2020 (1).pdf
7.r. rj sk bio 2021.pdf
7.r. zadaca sk bio 2021.pdf
8.r. rj sk bio 2021.pdf
8.r. zadaca sk bio 2021.pdf
8. r rjesenja skolsko.pdf
7. r rjesenja skolsko.pdf
8. r zadaca skolsko.pdf
7. r zadaca skolsko.pdf
8.r. zadaca skolsko bio 2019.pdf
SMOTRA BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
Autor: Dragica Laća Šuljak, 10. 1. 2022.
SMOTRA
Pravo sudjelovanja Na smotri učeničkih radova, u okviru projekta Biosigurnost i biozaštita, pravo sudjelovanja imaju timovi osnovnih i srednjih škola sudionica projekta. Svaka škola sudionica projekta može prijaviti jedan tim za svaku odgojno obrazovnu skupinu prijavljenu za sudjelovanje u projektu.
Školski tim mora imati tri učenika i jednog mentora. Isti učenici sudjeluju i na međužupanijskoj i na državnoj smotri (ako budu pozvani).
Obveza je svake škole sudionice projekta Biosigurnost i biozaštita pravodobno obavijestiti sve učenike o mogućnostima i pravilima sudjelovanja.
Napomena: Uporaba imenica (učenik, mentor, član, ravnatelj...) u tekstu podrazumijeva osobe ženskog i muškog spola.
Razine smotre Međužupanijska smotra Državna smotra Školski timovi i kategorije smotre Odgojno-obrazovne skupine:
1. Kategorija: 5. i 6. razred
2. Kategorija: 7. i 8. razred
3. Kategorija: srednje škole
Prijava za sudjelovanje na smotri Prijavu za sudjelovanje na smotri Biosigurnost i biozaštita potrebno je izvršiti do 1. veljače 2022. (utorak) u 23:59 sati.
Prijava učenika na natjecanja i smotre u školskoj godini 2021./2022. vršiti će se putem WEB servisa – aplikacije za Natjecanja i smotre Agencije za odgoj i obrazovanje putem natjecanja.azoo.hr.
Prijavu učenika će vršiti ovlaštene osobe u školama imenovane od strane ravnatelja škola, koje će iz aplikacije preuzimati sve potrebne materijale, ispite i njihova rješenja prema uputi Državnog povjerenstva za pojedino natjecanje ili smotru
. Sudjelovanje na smotri Biosigurnost i biozaštita sastoji se od dvije sastavnice. Prva je izrada postera na zadanu temu koji predstavlja rezultat timskog rada učenika i mentora uključenih u projekt, a druga video rad sa snimkom izlaganja školskog tima. Pristup i obrada teme moraju biti u skladu s uzrastom učenika. Međužupanijska smotra
Prva razina natjecanja je međužupanijska smotra. Hrvatska je podijeljena u tri regije kojoj pripadaju sljedeće županije: 1. Istočna Hrvatska (Osječko-baranjska, Vukovarsko-srijemska, Brodsko-posavska. Virovitičko-podravska, Bjelovarsko-bilogorska, Požeško-slavonska) Sjedište regionalnog povjerenstva: OŠ Vijenac Vijenac Ivana Meštrovića 36 31000 Osijek Tel: 031/204 232 Email: ravnatelj@os-vijenac-os.skole.hr Predsjednica međužupanijskog povjerenstva: Andreja Dorić, prof. Email: andreja.doric@skole.hr Email međužupanijskog povjerenstva: osijek.biosigurnost@gmail.com
2. Središnja Hrvatska (Grad Zagreb, Zagrebačka županija, Krapinsko-zagorska, Koprivničko-križevačka, Varaždinska, Međimurska i Sisačko-moslavačka) Sjedište regionalnog povjerenstva: Nadbiskupska klasična gimnazija Voćarska cesta 106 10000 Zagreb Tel: 01/4680 425 E-mail: ured.nkg.zagreb@gmail.com Predsjednica međužupanijskog povjerenstva: Karmela Đapić, prof. Email: kdjapic1@gmail.com Email međužupanijskog povjerenstva: zagreb.biosigurnost@gmail.com
3. Primorska Hrvatska (Istarska, Primorsko-goranska, Ličko-senjska, Karlovačka, Zadarska, Šibensko-kninska, Splitsko-dalmatinska, Dubrovačko-neretvanska) Sjedište regionalnog povjerenstva: OŠ Josipa Pupačića Trg Kralja Tomislava 1 21310 Omiš Tel: 021/861-530 Mail: os-josip-pupacic@os-jpupacic-omis.skole.hr Predsjednica međužupanijskog povjerenstva: Tamara Banović, prof. Email: tamara.banovic@skole.hr Email međužupanijskog povjerenstva: split.biosigurnost@gmail.com
Na prijedlog Državnog povjerenstva i Agencije za odgoj i obrazovanje, Ured za obrazovanje Osječko-baranjske, Splitsko-dalmatinske županije i Grada Zagreba imenuje predsjednika i članove međužupanijskog povjerenstva (3 člana) i članove prosudbenog povjerenstva, za osnovne škole 6 članova i 3 člana za srednje škole. Način izrade postera Poster može biti izrađen digitalno, ručno ili kombinirano, u propisanoj veličini.
Poster predstavlja rezultat istraživačkog rada na zadanu temu i radi se po uzoru na znanstvene postere.
Mora sadržavati uvodni dio, razradu teme, predstavljanje rezultata istraživanja i zaključak te priloge poput fotografija, dijagrama i sl. koji predstavljaju rezultate rada. Elemente vrednovanja postera i video rad donosi Državno povjerenstvo i sastavni su dio propozicija za održavanje smotre Biosigurnost i biozaštita.
Poster mora biti primjeren uzrastu učenika i u skladu sa znanjima i vještima učenika svake kategorije. Veličina postera Zadana veličina fizičkog postera je 1000 mm x 700 mm što odgovara formatu B1. Posteri u fizičkom i digitalnom obliku moraju biti istovjetni.
Teme postera Prijedlozi tema postera: 5. i 6. razred
1. Hrana i voda-kako ih učiniti sigurnima?
2. Kako spriječiti i liječiti zarazne bolesti
3. Vlastiti dom kao izvor zaraze istraživanja u domeni zaraznih bolesti- koji su najveći još neriješeni izazovi;
7. i 8. razred 1. Najzaraznije bolesti na svijetu
2. Mikrobiom-imamo li koristi od mikroorganizama?
3. Zarazne bolesti koje se prenose vektorima
Srednja škola
1. Istraživanja u domeni zaraznih bolesti - koji su najveći još neriješeni izazovi
2. Utjecaj otkrića cjepiva na čovječanstvo
3. Biološki napadi kroz povijest Podaci o sudionicima
Svaki poster treba sadržavati sljedeće podatke: Naziv škole Županija Mjesto Ime i prezime učitelja/nastavnika mentora Ime i prezime učenika, razred Elementi vrednovanja postera
ELEMENTI VREDNOVANJA POSTERA
Sadržaj postera lako se prati bez prisutnosti autora. Tekst postera sažet je i jezgrovit, pisan spretnom uporabom znanstvenog stila primjerenom uzrastu učenika. Tekst je gramatički i pravopisno ispravan. Jasno su istaknuti ciljevi i hipoteza istraživanja.
Rezultati su dokumentirani fotografijama, crtežima, tablicama i/ili grafičkim prikazima. Svi slikovni i tablični prikazi pravilno su označeni brojem (ispod slike, iznad tablice) i opisani te su razumljivi sami po sebi, odnosno bez čitanja popratnog teksta. Poster je skladno oblikovan, uredan, lako čitljiv, privlači pozornost što uključuje skladnu upotrebu boja, slika, podloge, fontova slova i dodataka.
Fotografije, ilustracije i grafički prikazi koji nisu autorsko djelo popraćeni su navodom izvora s kojih su preuzeti . Poster je izrađen prema zadanim uputama (1000 mm x700 mm) te čitljiv s udaljenosti od oko 2 m. Poster sadrži kratki pregled najvažnijih zaključaka, koji se nadovezuju na istaknute ciljeve i hipoteze. Poster sadrži sve zadane elemente (uvodni dio, razradu teme, predstavljanje rezultata istraživanja, zaključak i priloge).
Način izrade videorada: Videorad predstavlja snimku prezentiranja postera tj. izlaganje učenika na odabranu temu. Namjena videorada je zamjena za prezentiranje postera u živo tako da videorad mora biti zvučno i kvalitetom slike reprezentativan. Na videoradu moraju biti vidljivi članovi grupe koji prezentiraju. Trajanje videorada je ograničeno na pet minuta, a potrebno ga je izraditi i poslati međužupanijskom povjerenstvu u mp4 formatu. Obvezni podaci koje video treba sadržavati su: naziv škole, županija, mjesto, ime i prezime učitelja/nastavnika mentora te ime, prezime i razred učenika.
ELEMENTI VREDNOVANJA ZA VIDEORADA (PREZENTIRANJE PROJEKTA) Cilj i hipoteza istraživanja jasno su naglašeni i predstavljeni. Sažeto i precizno je obrazložen odabir teme i/ili motiv za istraživanje. Primijenjene metode rada su u prezentaciji sažeto i logično objašnjene. U prezentaciji su objašnjeni svi pojmovi važni za razumijevanje istraživanja. Rezultati u prezentaciji opisani su jasno, logičnim slijedom koji prati ciljeve, hipotezu i metodologiju istraživanja. Učenici govore odmjerenom brzinom, bez poštapalica i dovoljno glasno i jasno. Učenici se koriste hrvatskim književnim govorom. Iz načina prezentiranja vidljivo je da su učenici aktivno sudjelovali u izvođenju prezentiranog istraživanja. Učenici poštuju vremensko ograničenje prezentacije - izlaganje traje najviše 5 minuta U svom nastupu, učenici su uvjerljivi, sigurni i spontani te izbjegavaju čitanje (govor nije „naučen napamet“ i/ili „preuvježban“) pokazujući vještinu prezentiranja uz dobro poznavanje problematike.
Na natjecanju u kategoriji PODMLATKA mogu biti zadane sljedeće ozljede i situacije:
1. Uvod u prvu pomoć
2. Opći postupak na mjestu nesreće
Školsko natjecanje iz biologije 2020.
OŠ Fausta Vrančića
Trg Ivana Gorana Kovačića 2
Šibenik
Razred ili kategorija natjecanja OSMI ( 8.)
Rb. |
Ime i prezime učenika/ce |
Ime škole |
Mjesto |
Broj županije |
Ime i prezime mentora |
Broj bodova |
1. |
05052 MOLJAC |
OŠ Fausta Vrančića
|
Šibenik |
XV |
Dragica Laća Šuljak |
26/30 |
2. |
12020 DŽEDAJ |
OŠ Fausta Vrančića
|
Šibenik |
XV |
Dragica Laća Šuljak |
25,5/30 |
3. |
55555 BOMBA |
OŠ Fausta Vrančića
|
Šibenik |
XV |
Dragica Laća Šuljak |
23/30 |
4. |
99999 BOMBA |
OŠ Fausta Vrančića
|
Šibenik |
XV |
Dragica Laća Šuljak |
16/30 |
SEDMI ( 7.)
Rb. |
Ime i prezime učenika/ce |
Ime škole |
Mjesto |
Broj županije |
Ime i prezime mentora |
Broj bodova |
1. |
29946 IDEGAS
|
OŠ Fausta Vrančića
|
Šibenik |
XV |
Dragica Laća Šuljak |
23.5/30 |
2. |
23232 PLOČA
|
OŠ Fausta Vrančića
|
Šibenik |
XV |
Dragica Laća Šuljak |
20/30 |
3. |
22222REŠI
|
OŠ Fausta Vrančića
|
Šibenik |
XV |
Dragica Laća Šuljak |
19,5/30 |
Vremenik natjecanja
Školsko natjecanje: 7. veljače 2020. (petak)
Županijsko natjecanje: 23. ožujka 2020. (ponedjeljak)
Državno natjecanje: 6. – 9. svibnja 2020. (srijeda – subota)
Na natjecanju mladih biologa mogu sudjelovati učenici 7. i 8. razreda osnovne škole te učenici sva četiri razreda gimnazije ili srednjih strukovnih škola. Učenici se natječu u poznavanju, razumijevanju i primjeni nastavnih sadržaja i ishoda iz biologije. Na natjecanju mogu sudjelovati i učenici koji su izradili istraživački projekt. Obveza je svake škole pravodobno izvijestiti sve učenike o mogućnostima i pravilima sudjelovanja.
1.4. STRUKTURA NATJECANJA
Natjecanja u znanju na školskoj, županijskoj i državnoj razini organiziraju se u šest skupina (kategorija):
- skupina: 7. razred osnovne škole
- skupina: 8. razred osnovne škole (zasebne kategorije na školskoj i županijskoj razini učenici iz škola koje sudjeluju u eksperimentalnom programu „Škola za život“)
- skupina: 1. razred srednje škole
- skupina: 2. razred srednje škole (zasebne kategorije na školskoj i županijskoj razini učenici iz škola koje sudjeluju u eksperimentalnom programu „Škola za život“)
- skupina: 3. razred srednje škole
- skupina: 4. razred srednje škole
Učenici osnovnih škola natječu se u poznavanju, razumijevanju i primjeni sljedećih bioloških koncepata i nastavnih sadržaja:
7. razred
Školsko natjecanje: Organiziranost prirode i obilježja živih bića, Kretanje živih bića, Prehrana živih bića te nastavni sadržaji i ishodi prethodnih razreda koji su povezani s navedenim konceptima.
Županijsko natjecanje: Sve navedeno za školsko natjecanje i Disanje živih bića te nastavni sadržaji i ishodi prethodnih razreda koji su povezani s navedenim konceptima.
Državno natjecanje: Učenici izvode praktične radove i pisano rješavaju zadatke čiji su sadržaj i ishodi obuhvaćeni svim ishodima 7. razreda Kurikuluma nastavnog predmeta Biologija za osnovne škole i gimnazije, te sadržaji i ishodi prethodnih razreda, povezani s određenim zadatkom.
8. razred
Školsko natjecanje: Roditelji i potomci, DNA molekula, Građa i funkcija ljudskog organizma, Građa i uloga spolnih organa, Začeće i razvitak djeteta prije rođenja, Od rođenja do smrti, Odgovorno spolno ponašanje, Kosti i veze među kostima, Mišići te nastavni sadržaji i ishodi prethodnih razreda koji su povezani s navedenim sadržajima.
Učenici iz škola koje provode eksperiment „Škola za život“: Regulacija tjelesnih tekućina, Rast, razvoj i razmnožavanje živih bića te nastavni sadržaji i ishodi prethodnih razreda koji su povezani s navedenim konceptima.
Županijsko natjecanje: Sve navedeno za školsko natjecanje i Živčana stanica i živac, Živčani sustav, Ovisnosti, Osjetilo vida, Osjetila sluha i ravnoteže, Ostala osjetila te nastavni sadržaji i ishodi prethodnih razreda koji su povezani s navedenim sadržajima.
Učenici iz škola koje provode eksperiment „Škola za život“: Sve navedeno za školsko natjecanje i Živčani sustav, Osjetila te nastavni sadržaji i ishodi prethodnih razreda koji su povezani s navedenim konceptima.
Državno natjecanje: Učenici izvode praktične radove i pisano rješavaju zadatke čiji su sadržaj i ishodi povezani s određenim zadatkom, uključujući sadržaje prethodnih razreda.
https://www.azoo.hr/index.php?view=catalog&id=17&ft=1&fv=89
ZAHTJEV ZA ISPIS IZ IZBORNOG PREDMETA
PRAVILNIK O POSTUPKU ZAPOŠLJAVANJA
PRAVILNIK O NAČINIMA, POSTUPCIMA I ELEMENTIMA VREDNOVANJA UČENIKA
PRAVILNIK O VREDNOVANJU UČENIKA
PRAVILNIK O KRITERIJIMA IZRICANJA PEDAGOŠKIH MJERA
PRAVILA UPRAVLJANJA DOKU. GRADIVOM
PRAVILNIK O PRIJAVI NEPRAVILNOSTI
PRAVILNIK O RADU ŠKOLSKE KNJIŽNICE
POMOĆ PRI UČENJU |
Korisne web stranice |
Ukupno: 160796
Danas: 20